Monday, November 18, 2013

After 1.5years..I'm Back

Assalamualaikum & Good Day Everyone.

Lama sungguh saya tak menjenguk dan meng'update'kan story dalam blog ni. Perasaan dan keterujaan untuk menulis entry seakan2 mati huhuhu. Rindu?? Ye memang saya rindu untuk mencoret/menulis/menaip/mengepos citer2/gambo2 dalam blog saya yang x seberapa ni. Idea pun seakan2 beku.
 
Setelah sekian lama saya kumpulkan semangat dan sifat kerajinan itu, saya kuatkan jari jemari saya menaip entry pertama di dalam tahun 2013 ni. Walhal, dah nak penghujung tahun dah hihihihi.
 
Pertama sekali, saya nk announce yang saya dah tak berkecimpung dalam dunia part time baker. Saya stop dulu. For how long??? Don't know yet. Kenapa saya dah x baking?? Saya still baking, tapi untuk diri sendiri je la. Untuk tempahan memang "STOP". Before saya stop, saya memang dah kurang menerima tempahan. Seingat saya, last order saya terima was in APRIL 2012. About 1.5years back.
 
Yes!! There are some reason why I made such decision.
 
The 1st reason, at that time I'm pregnant. Mengandung untuk kali kedua ni, sangat berbeza dengan yang pertama. Kesihatan agak terganggu. So, I'll decide to slow down my baking world.
 
DAMIA SARAH BINTI MOHAMAD HAIRUDIN
 
DAMIA HANNAH & DAMIA SARAH
 
Sekarang my Sarah almost 11months. Very active and adorable. Puji dan syukur hanya untuk-Mu Ya Allah. Terima kasih atas anugerah pinjaman yang tak terhingga dari-Mu. Ibu & ayah loves both of you very much!!
 
The 2nd reason, the best thing ever happened in my career. Milestone in developing my career. Saya dapat kerja baru di Negara luar. Tawaran datang during my confinement/maternity leave, SANGAT HAPPY.  That's why I decided to stop my baking. I don't want to but I have to. :)
 
Di Bumi Zikrullah ini, saya sekeluarga menumpang mencari rezeki.
 
 
Saya rasa cukup la dulu coretan saya untuk entry yang pertama ini setelah sekian lama tak merapu. Sampai bertemu kembali di entry yang akan datang.
 
 
xoxoxo


No comments:

Post a Comment

You Might Also Like

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...