Wednesday, January 14, 2015

It's ME!

Assalamualaikum w.b.t

Lama bebenor rasanya akak tak mengintai kat sini. Naik bersawang dah laman sesawang akak ni. Tak tau lah virus apa yang dah menyerang akak. Malas sungguh nak menjenguk, nak meng'hapdate', nak berceloteh, nak berkongsi resepi dan macam-macam lagi lah.

Entah kenapa tetiba datang satu perasaan halus, keazaman dan keinginan yang tinggi untuk kembali aktif (walhal akak takde lah aktif mana pun) he he he.. Barangkali tahun baru dah menjelma kot. Bukan setakat menjelma lagi, dah masuk hari yang ke-14 pun. Biasa lah, bila masuk je tahun baru, macam-macam azam yang akak senaraikan. Sampai ke penghujung tahun, ada je yang tak tertunai. Tapi takpe, bak kata omputih 'it's better than none' ;)

Jadi, untuk merealisasikan 'angan-angan mat jenin' (hopefully bukan angan-angan mat jenin la) akak tu, akak mengambil keputusan untuk menukar nama blog akak. Dulu-dulu lebih dikenali dengan nama damia-cakes-hannah-cuppies.blogspot.com. Setelah melalui fasa perubahan, akak pun tukar la kepada nama nydiamrshairudin.blogspot.com. Bukannya apa, akak merasakan yang nama lama tu dah tak bape relevan lagi. 

Ada 2 sebab kenapa dan mengapa akak tukar nama blog ni.
  1. Dulu2, blog ni akak hasilkan sebagai medium mempromosikan bisnes cake & cupcake yang akak jalankan. Dah hampir 3 dah tahun akak stop dari dunia 'baking'. Kadang2 tu ada gak timbul keinginan untuk aktif semula. Tapi kekangan masa akak skang ni memaksa akak menunda semula keinginan tersebut. In shaa Allah, ada peluang nanti akak pasti akan kembali aktif :)
  2. Nama blog ni dulu adalah sempena nama anak akak yang sulung. Anak akak tu masih dalam kandungan lagi masa akak mula aktif dalam dunia 'baking' ni. Anak akak tu pun dah menginjak ke usia 5thn September nanti. Dan dia pun dah ada 2 orang adik; 1 pompuan 1 lelaki. Jadi, bila akak berazam untuk mengaktifkan diri sebagai blogger (In shaa Allah), akak merasakan yang akak perlu berlaku adil kepada mereka ber-3. Maka itu, nama blog ini pun bertukar la. Sekian! 
Sebagai penutup mukadimah, akak mengucapkan Selamat Tahun Baru 2015! Walaupun dah hari yang ke-14 di bulan Januari, akak rasa belum terlambat lagi nak buat ucapan he he he. Akak mendoakan semoga kedatangan 2015 ini membawa kebaikan untuk kita semua. Semoga kita mampu menjadi insan yang berjaya, kaya dan bahagia di dunia sementara ini mahupun di dunia yang kekal nanti.

L to R : Damia Hannah, Damia Sarah & Danial Zahin

xoxoxo

No comments:

Post a Comment

You Might Also Like

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...