Monday, April 18, 2011

Tragedy "LONG LIVE KING"

Disappointed..Frustrated..Tak tau camne nak gambarkan perasaan hati saya..Walau camne pun, saya kena redha & percaya setiap kejadian yang berlaku ada hikmah kemanisan yang tersembunyi, yang tak terjangkau dek akal fikiran kita sebagai hamba-Nya..

Kisah bermula.......

Pagi2 Ahad, saya yang di bantu oleh suami bertungkus lumus menyiapkan tempahan..Tempahan xde la banyak mana pun, cuma sebagai part time baker yg amatur, agak susah juga pada mulanya..Nak dapatkan tune bak kata suami saya..Jadi, saya meminta bantuan dr suami sebagai penasihat, pengkritik merangkap juga pembantu..

Oleh kerana saya ada 2 tempahan yg nak disiapkan, dan perlu di hantar di 2 tempat yg berbeza & berjauhan antara 1 sama lain...kelam kabut juga saya di buatnya..Tapi itu merupakan pengalaman saya yg paling berharga & lebih mematangkan saya dalam pengurusan masa..

Setelah siap kedua2 tempahan, saya & suami memulakan perjalanan menghantar tempahan tersebut..Tempahan pertama selamat sampai ke tangan tuan penerima..Dalam perjalanan menghantar tempahan kedua, tetiba tergerak hati nak tengok keadaan cuppies, elok ke tak..Bila buka je plastik, taaraaa kek sudah di landa tsunami..Tunggang langgang jadinya..Sedihnya rasa..Fikir punya fikir, saya & suami amik keputusan beritahu tuan empunya tempahan yang saya terpaksa cancel dia punyer order..Rasa bersalah sangat..Mujur dia memahami..Terima kasih Mr. W...He is a Singaporean & my 1st ever Chinese customer...

Gambar cuppies yang telah saya siapkan yang dibantu oleh my beloved hubby...









Ini pula, gambar cuppies yang telah dilanda tsunami...huhuhuhu






Lesson learn : be more & extra careful... :)

No comments:

Post a Comment

You Might Also Like

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...